bewolkte hemel

Ik zal er niet omheen draaien
hier op grote hoogte
kijk dan is alles duidelijk
hoe iedereen bezig is
daar beneden in het diepste dal
waar men zijn zwakte niet kent

En de anderen elkaar niet
ze bestaan en roepen
we zijn verkeerd bezig
op grote hoogte hoor ik hen aan
dan draai ik ze de rug toe
anders word ik gillend gek

Ook ik heb mijn zwaktes
dat geef ik toe
mijn bezigheden zijn niet heilig
van op de hoogte ben ik niet veel
alles draait toch wel door
dat zal ik alleen niet stoppen

De zwakte van ieder
de ontkenning van zijn kracht
het gevoel met elkaar doorelkaar
in plaats van omhoog
kijkt men omlaag in de diepste put
totdat ze zich omdraaien

en naar de hemel kijken

Een gedachte over “bewolkte hemel

Geef een reactie

