Ogenwijds

eerst wat ik het doe
is blik open trekken
bonen, bier, worst
voor mijn part

mijn blik strak naar tv
gekeerd en vloekend
chips, wips, tips
voor twee ojee

de schoonheid straalt
zijn ware zegen in
asbak, glasbak, waszak
varkens voelen thuis

gezicht van buiten
en slaperig onthoofd
prutser, klutser, muts
mijn neus te lang

ik kan er niet overheen
kijk niet meer
slaak het ochtendzicht
tot moest en magnie

verder en meer
voorbij horizon als kon
ik lever spagaat
lenig als spierpijn

wat wil de binnen
en naar buiten moet dat
onzekeringen aangekocht
kort in de bocht

de ogen moe
bezwijk ik stel op sprong
blijf liggen en ervaar
waar alles om draait

aarde voelt mijn zwaarte
en ik haar kracht
wat ben ik waard
roepend onvolbracht

2 gedachten over “Ogenwijds

Geef een reactie

