geen dag als al de anderen

verschrikt keek ik door mijn gelaten
alleen wat was er aan de handen
verwoed verschoonde ik mij meermalen

glasheldere winkelruiten lieten niet toe
dat ik naarbinnen keek
dichtende luiken knipoogden knarsend

er rinkelde iets en rolde weg
afvoerputje sloot af met een plonsje
toiletverfrissers sisten mij dreigend na

ik dacht dat ik aanbelde
maar mijn deur schaterde het uit
jij bent aan verkeerd adressen

mijn voeten maakten mij uit
voor de dag ermee begonnen was
straffe regen stortte mij in ongeluk

in de verte kwam een massa
wild dansend en golvend naderbij
baadde mij in eenheid hunner

ach, was het altijd maar anders
en niemand zong met mij

3 gedachten over “geen dag als al de anderen

Geef een reactie

