Vlak & hand

waar ik ook kijk overal in hij
is het leeg en niets beweegt

een jas pakt de onbekende fiets
verdorie dat is zeker de mijne

de straten verkopen stenen praat
kranten zwaaien in mijn zicht

zet je benen door de voorruit
op het wad, ja die ondergelopene

molentjes vangen goedkoop de wind
willen waaien over de landerijtjes

de wolken staan weer opgestapeld
rondom de krakkemikkigste boom

wat doet die vastgehouden vrouw
in al haar eenvoud hier en nu

in mijn ronde bad zit hij vol van
sleept de zee mij bij de lokken

de ruimte is te verdacht bij nacht
en niemand is nog op zijn plaats

drijft mijn binnenbandje met hem
langzaam tot wat nat en droever

wil ik over de muur heen kijken
pak de trap, of ladder kan ook

de vlakte vol zandwegen klapt
en in mij blijven gezichten ver

6 gedachten over “Vlak & hand

Geef een reactie

