ten slotjes

ogen dichtgeplakt met goedkoop bandje plak
twee harten uit de diepvries van een super
langzaam in aangename koeling weker wordend
zoek ik op de tast naar de beloofde opening

het bos ingestuurd met een rinkelende loper
val ik aan omdat mijn honger mij te stil wordt
de luide verpakking doet mij niet verleiden
zonder de minste aarzeling verscheur ik hem

verderop wacht mij een fiets als altijd getrouw
hoef ik geen ogen voor in me rug voelen prikken
de gereedschappelijke spullen drentelen om mij
kunnen we weer verder gaan naar daar wat wacht

alras valt donker op mij waardoor achterover val
maar staat op  beste beentjes al zie ik gene fluit
de ratten besnuffelen laatste restje ongevreten
alvorens ik hun weg vervolg zonder uitzicht op

pauze

Geef een reactie

