ik vraag maar even

dagen die ongewenst
de keel zijn uitgevlogen
van agressie met jaren
drank zonder stank
angst om van te leven
niks geven of kunnen
vragen hielden van je bek
op het bekende wijzen
tranen die dorpiepelden
kijken bleven staan
een niet-nalatend zuchten
wat is er aan het nu
waar bleef ik al die tijd
alle zielige aandacht
voor hoopje mensen
waar is de eigen warmte
in gegaan al die tijd
sta ik hier te spullen
sleutel van mijnen daad
verandering moet kunnen
de dag van geen leven
dat trein in mij ontstaat

2 gedachten over “ik vraag maar even

Geef een reactie

