afgebroken

stenen van benen die lopen over wij en de wat
straten van praten, vallende gaten in nee niks
wegen met banen samen eens kwamen totdat

servies ontbeten langzaam de hand vergeten
vuilnis van dagen in weken gestopt en gepropt
uit folders waarop gekeken en in kastjes totdat

de lijnen van kwijnen en wij kwaad over en ja
ga toch naar vanboven en roep maar dat je je
het beetje de boel voor mij zit uit sloven totdat

de gedachtes die ons samen trachten tot niets
idealen met de beste voornemens die je bracht
muziek me om de oren vloog, ja je loog omdat

van communicaties die nog moderner moesten
omdat omliggende buren, vrienden ook  deden
altijd hun en onzalig werk, jij niet voor mij omdat

weet het werkelijke niet maar ben je aan lijn
zeg je: ja, echt ben er helemaal van het verhaal
en weegschaal doorslaat naar mijn kant omdat

ja, hang maar op! ik ook niet van jou

3 gedachten over “afgebroken

Geef een reactie

