als jij het nog weet

buiten aan een armetierende waslijn
die de trouwfoto nog net vasthield
wapperend in vlagen van herinnering

hing ik gevaarlijk uit geopend ramen
mijn ongeluk te lezen in laatste briefje
wat hij mij nog had achtergelaten

apathisch vleide ik mij armzalig op bed
gehuld in niets dan broekje van kant
rood was het en dood was gevoelen

kamers holden in echoos van verleden
rond het ontklede wezen zonder hempke
vrouw hing onderwijl in een afgrond

deze was echt niet van hier zo te zien
als ik ver in de diepte van haar keek
oei, nog even volhouden madame

met je mooie, ontplooiende, wijdse rok
snel, vertel me toch nog even als je wil
wat voor de toekomst heb ik verschiet

ze deed de mond open en toverde mij
verre horizonnen op laatste ademtocht
haar uithoudingsvermogen  bezweken

met een smak raakte het mensje de grond
en een menigte was niet te bekennen
zal je net zien, gaat het niet zoals op tv

een vreemde fee gehuld in loterijgetallen
tilde het verkreukelde vrouwtje op
en bracht haar naar het gastvrijend bed

waar een menig man zich al in had verzet
maar het geldig lot ligt becijferd in de kluis
van het meest onwaarschijnlijke gevallen

voordat mijn regen de was ging verpesten
haalde ik alle kleur uit opdrogende dagen
fietsend op luchtballonnen van liefde en trouw

als wiedeweerga uit zwembad ener buurman

 

4 gedachten over “als jij het nog weet

Geef een reactie

