toch je bent de lief

blauwend wolkhoofden zij schudden
laten mij en gaan ongemoeid verder
waar mag ik dan de vredesnaam heen

pinken en vlezige vingers wijzen me
nee, nee, niet haar waar daar maar
snel ben ik van hinkelend ter been

geef ik terloops een zuivere rashond
aai de vrouw haar zo tere bolletjes
je bent de lief, roep ik nog in ’t wilde

het grijs strijkt zijn papieren pakske
achterna gaand het verlopend geluk
niet doen, en ik kijk de hoopvollen na

2 gedachten over “toch je bent de lief

Geef een reactie

