zeiden dat het goed was

kon ik anders haar ogen niet geloven
ons filmen was nauwelijks bij de uitgang
of ene waarheid stond in me kaartjes

scheurde me goedgewelfde buik open
en liet alles wat los kon lopen, ook lopen
onder ’t wachten op zak lekkere lampen

zij schilderde mij wat haar op de armen
terwijl een speld van de spanning begon
te dobbelen met hoop enthousiast kabalen

zal god me liefhebben, riep een opgedirkte
dit ongeloofaardig verhaal kent ik al uitentreure
was dat niet afgelast door de omstanders

de brillen werden ongemerkt uitgedeeld
omdat we kennelijk een dimensie misten
terwijl er onrustig witte gewaantes zweefden

rinkelende flessen verblijde het gangpad
alvorens te stuiteren op een lief liggend borstje
benieuwd als het ware, hoeveel ogen uitvielen

de mensen stonden op hun buitenste benen
en wisten niet goed hoe snel ze moesten
films blusten waar ze konden de restanten

voor deze ene keer was het publiek weg

 

2 gedachten over “zeiden dat het goed was

Geef een reactie

